Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie Bricoman Polska, ponad 60 proc. prac remontowo-wykończeniowych wykonujemy samodzielnie wydając średnio ponad 12,7 tys. zł na zakup materiałów remontowo-budowlanych i wykończeniowych.
Z jednej strony pokazuje to, że jesteśmy zaradnym społeczeństwem majsterkowiczów, a z drugiej, że wciąż nie jesteśmy tak zamożni jak mieszkańcy innych państw. W krajach wysoko rozwiniętych dominuje trend wykonywania prac remontowych przez wyspecjalizowane firmy.
Robert Stupak, Marketing & E-Commerce Director w Bricoman Polska
To istotne, gdyż dostęp do źródeł finansowania ma kluczowe znaczenie w rozwoju kanałów dystrybucji. Dlatego nowoczesne hurtownie oraz sieci handlowe z sektora DIY oferują klientom coraz lepszy dostęp do różnorodnych źródeł finansowania, takich jak kredyty kupieckie, odroczone terminy płatności czy kredyty ratalne. Poszerzają też ofertę usług zapewniających klientom dodatkowe wsparcie jak np. usługi transportu kupionych materiałów lub wynajmu sprzętu, narzędzi czy maszyn budowlanych To wzbudza zainteresowanie zarówno klientów firmowych, jak i indywidualnych.
Przemysław Dwojak, Senior Director w GfK
Dostrzegliśmy zależność, zgodnie z którą im mniejsza firma, a właściciel młodszy, tym rzadziej wystawiane są faktury. Oznacza to, że relatywnie słabsze pod względem kapitałowym przedsiębiorstwa częściej działają na granicy szarej strefy.
Przemysław Dwojak, Senior Director w GfK
Sprawdziliśmy, jakie dokładnie czynniki wpływają na takie sposoby fakturowania. Wbrew pozorom nie ma znaczenia, czy zakup jest dokonywany stacjonarnie czy online. Ważna jest wielkość przedsiębiorstwa, a dokładnie liczba zatrudnionych osób. Jednoosobowe firmy wystawiają większość faktur za samą usługę, podczas gdy firmy zatrudniające między 21 a 50 osób robią to zaledwie w 5 proc. przypadków. Takie dane ponownie potwierdzają, że małe przedsiębiorstwa i fachowcy potrzebują wsparcia ze strony detalistów.
Robert Stupak, Marketing & E-Commerce Director w Bricoman Polska
O Bricoman
Bricoman to nowoczesna sieć hurtowni oferująca materiały budowlane i remontowe dla profesjonalistów oraz klientów indywidualnych, w której można znaleźć ponad 30 tys. produktów niezbędnych do remontu i budowy. Klienci Bricomana to przede wszystkim fachowcy, tj. firmy ogólnobudowlane, wykonawcy, specjaliści, którzy budowaniem i remontowaniem zajmują się zawodowo, jak i klienci indywidualni, którzy budują, remontują lub wykańczają swój dom czy mieszkanie. Bricoman posiada również rozszerzoną ofertę dla kanału HoReCa i obiektów publicznych. W ofercie Bricoman można znaleźć produkty wiodących marek, bogatą gamę produktów profesjonalnych, a wszystko w atrakcyjnych, hurtowych cenach. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.bricoman.pl.
O GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach. Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group