W 2020 roku wartość zakupów materiałów remontowo-budowlanych w niemal 15 tysiącach punktów sprzedaży w całej Polsce wyniosła ponad 84 miliardy złotych. 88 proc. z tej kwoty wydały gospodarstwa domowe, a pozostałą część inwestorzy instytucjonalni. Takie dane płyną z najnowszego badania przygotowanego przez Bricoman Polska i GfK.
Gdyby do kwot przeznaczanych na materiały remontowo-budowlane dodać wydatki na robociznę, uzyskamy kwoty dwunastocyfrowe. To pokazuje, że dla naszych rodaków własny kąt i jego standard są większym priorytetem niż podróżowanie i odpoczynek.
Przemysław Dwojak, Senior Director w GfK
W związku z tym, że Bricoman specjalizuje się przede wszystkim w obsłudze fachowców, szczególnie zainteresowała nas proporcja zakupów materiałów dokonywanych przez przedsiębiorców w porównaniu z zakupami bezpośrednimi klientów indywidualnych. Okazuje się, że 41 proc. zakupów materiałów remontowo-budowlanych została zrealizowana przez fachowców na zlecenie klientów indywidualnych, co w przeliczeniu stanowi ponad 30 miliardów złotych netto
Robert Stupak, Marketing & E-Commerce Director w Bricoman Polska
O Bricoman
Bricoman to nowoczesna sieć hurtownii oferująca materiały budowlane i remontowe dla profesjonalistów oraz klientów indywidualnych, w której można znaleźć ponad 30 tys. produktów niezbędnych do remontu i budowy. Klienci Bricomana to przede wszystkim fachowcy, tj. firmy ogólnobudowlane, wykonawcy, specjaliści, którzy budowaniem i remontowaniem zajmują się zawodowo, jak i klienci indywidualni, którzy budują, remontują lub wykańczają swój dom czy mieszkanie. Bricoman posiada również rozszerzoną ofertę dla kanału HoReCa i obiektów publicznych. W ofercie Bricoman można znaleźć produkty wiodących marek, bogatą gamę produktów profesjonalnych, a wszystko w atrakcyjnych, hurtowych cenach.
O GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach. Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group